piątek, 26 czerwca 2015

Zderzenie z rzeczywistością


Ludzie wskazują Ci drogę,
Ludzie śpiewają hymny,
Ludzie Ci dają przestrogę,
Mówią, że masz być czynny...



Ludzie pieprzą głupoty,
Drą ryja bez argumentów.
Ludzie mieszają Cię z błotem,
Strącają do odmętów.

Ludzie Cię oceniają,
Ludzie chcą Tobą rządzić,
Siły Ci zabierają,
Czyhają, kiedy zbłądzisz.

Ludzie pod but Cię pchają,
Ludzie chcą Ciebie zgnębić,
Nogę Ci podkładają,
I nie przestają wiercić.

Ludzie Twój przekaz trują,
Ludzie Ci udźwig sprawdzają,
Szwy Twego serca prują,
Liczą, że pokonają...



A ja tak sobie trwam z cicha i zastanawiam się sama,
czy jestem jeszcze w szoku, czy jestem już złamana.
Złamana nie jestem chyba w żadnym istotnym miejscu,
Wkurzona prędzej zapewne- tak prosto, po plebejsku.

19 komentarzy:

  1. czasem mam ochotę się spić, ale to nie moja ucieczka jest krótko trwała.
    ludzie są bez rozumni osoby co innego :)
    a z tego co słyszałem jestem nie normalny fajnie :) coś mi wychodzi bez wysiłku.
    Trzymaj się (:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem ile wysiłku kosztuje Cię bycie sobą, ale nie przestawaj! Dla ludzi zmieniać się nie warto :)
      3mam się, 3mam- osób, nie ludzi ;)

      Usuń
    2. a kto to jest autorem ... czy to Twa natchniona chwilą twórczość. Brafo, pienknie.

      Ubierzmy gumiaczki i odkopnijmy... eeee, za agresywny się staję ;)

      Usuń
    3. Twórczość? Ja w ten sposób na co dzień ;) Tylko przy ludziach, z osobami nie mylić, się hamuję ;P
      Jak się kto wsłucha, to w wypowiedziach mych "poezję" poczuje ;)

      Usuń
  2. Człowiek człowiekowi... wiadomo
    mimo wszelkiej ludzkiej podłości, nadal mam jakąś naiwną wiarę, że może kiedyś, gdzieś ludzie będą ludzcy bardziej

    zawsze liryczna, a dziś nawet w piśmie... wspaniale

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, zdawało mi się, że wszędzie lepiej, ale jak się rozejrzałam, to niestety... Wielu wręcz misję czuje, żeby dokopać komu się da i jak się da bardzo. A jednak szukam tej ostoi ludzkości, gdzie można liczyć na szklankę herbaty nieokraszonej złośliwą myślą...

      Dlatego tutaj jestem :)))

      Usuń
    2. chętnie zaserwuję i się przyłączę ;)

      Usuń
  3. Sama prawda, choć bolesna - piękny wiersz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, natura ludzka ma takie ciemne strony, ale trzeba szukać tego, co dobre w ludziach :)
      Pozdrawiam.

      Usuń
  4. I miałem blogować... i blogować szybko przestałem... i nie blogując pewnie rację miałem.

    Ja się po prostu nie nadaje :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przypominam Ci uprzejmie, że jedna taka czytała, na każdy wpis czekała i do dziś obserwuje licząc, że kiedyś coś może...
      Co Cię tak nagle wzięło...?

      Usuń
  5. Jeśli ludzie tak postępują, odpłać tym samym ale w wersji hard. Albo nie zwracaj uwagi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dobra rada- prywatnie tak właśnie postępuję, nie ma trzeciej opcji, ale służbowo... dla dzieciaków gotowa jestem układać się z każdym. Dopóki widzę jakiś w tym sens.

      Usuń
  6. Widzę, że też odleciałaś w rymy i świetnie ci wyszło ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak naprawdę, to odlatuję tak sobie właściwie codziennie ;) szuflady pełne rymów już mi się nie domykają ;))))

      Usuń
  7. Pięknie ujęłaś to co mnie ostatnio wkur...:)

    OdpowiedzUsuń

Nie z każdym zdaniem się zgadzam, ale z każdym się liczę :)