niedziela, 25 października 2015

O Ciebie, Ojczyzno, się boję.


O Ciebie, Ojczyzno, się boję.
Drżę w sercu nad Twoim losem.
Gdy idziesz naprzód wiedziona
Nie moim, nie moim głosem.

O Ciebie się boję, Ojczyzno.
Szeptem się modlę za Ciebie,
A w tej modlitwie błagam
Za dom, za naród, za siebie.

Są tacy co mówią: zmiany
To strach, lecz naprzód krok także.
Ja zgadzam się, tylko w ciszy
Patrzę na przyszłość, a jakże.

Każdy ją dzisiaj ogląda,
obraca w palcach, przewraca
A do mnie, jak zawsze, zmartwienie
O Ciebie, Ojczyzno, powraca.

Czy teraz Ci będzie lepiej?
Czy wszystko to Ciebie wzmocni?
Czy zmiażdżą Cię swoją głupotą
Ci, co się czują wszechmocni.

Wszechwiedza bowiem złudzeniem,
Posiada ją Pan Bóg i dość
A we mnie jest jakaś nadzieja
Lecz także jest we mnie złość.

Złość, że mój głos się nie liczy.
Złość, że strach w sercu mieszczę.
Złość, że jak towar Cię brano,
Szarpano, ściskano w kleszcze.

A usta szepczą bezgłośnie,
A serce bezgłośnie się modli:
Spraw, Boże, by tego narodu
Nikt bardziej już nie upodlił.

Spraw, Boże, by Duch Święty
Przed pychą władzę chronił.
Spraw, by w Twoim imieniu
Nie kłamał nikt i nie trwonił.

11 komentarzy:

  1. I obejrzałem wyniki w końcu... wyniki nieoficjalne, ale straszne (w mojej opinii przynajmniej) :( Lepiej było iść spać bez oglądania wyników i wstać w nowym lepszym zapewne kraju.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam te same odczucia, co ty:) Tylko je piękniej i delikatniej ujęłaś w słowa:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, chodziły mi po głowie dosadniejsze wyrażenia...

      Usuń
  3. Też mam mnóstwo obaw o dalsze losy...
    Niech czuwa nad nami Mądrość Najwyższa. Mam nadzieję, że to wszystko dzieje się po coś, nawet jeśli dziś tego nie rozumiemy...
    Pozdrawiam Cię ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko i zawsze jest po coś :)
      Martwi mnie tylko co się wydarzy zanim wyjaśni się po co...
      Również Cię pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Yeny, to jest takie piękne. I jeśli mam być szczery - mam mieszane. Gdy doświadczyłem mentalność ludzi z różnych stron świata na moim obozie, czułem się lepiej niż w domu, szkole wszędzie. Chciałbym zobaczyć inne strony świata, a jeśli nic się nie zmieni tutaj, nie wrócę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dziwię Ci się, też uważam, że Polska potrzebuje wielkich zmian. Tylko nie jestem przekonana, że te najbliższe będą zmianami na lepsze... Niestety.

      Usuń
  5. Nie ujęłabym tego w tak piękny sposób...u mnie cenzura by nie przepuściła tekstu...

    OdpowiedzUsuń

Nie z każdym zdaniem się zgadzam, ale z każdym się liczę :)