piątek, 25 grudnia 2015

Bijąca w sercu kolęda



Są dzisiaj w domu światełka
i w sercu jest migotanie,
bo w ludziach dziś mnóstwo ciepełka
i niech tak na zawsze zostanie.


     A wśród pachnących gałązek
migoczące aniołów sny
wspominają nam obowiązek
by osuszać dokoła łzy...

Na stole piernik króluje          
kluski z makiem wciąż podjadane
i mama do stołu zwołuje
oczy trąc jakoś dziwnie dziś szklane.

Choć w tym domu nie całkiem są święta
i nie całkiem jesteśmy razem,
to i dla nas zabrzmi kolęda
jak nie tym, to następnym razem.

Grunt, że święta są gdzieś tam we mnie
tak na co dzień- nie tylko od święta.
Grunt, że serce przed Sercem klęknie,
że brzmi we mnie zawsze kolęda.

Tej kolędy krzyk nie zagłuszy,
nie zakłóci jej twarz wykrzywiona,
ta kolęda jest nieśmiertelna
póki żyję, żyje i ona.

Ta kolęda, to miłość bliźniego,
to Dzieciątka dłoń uniesiona,
ta kolęda to tęskność do Niego,
to pewność jest niezmierzona

Że On Jest, że się narodził
że to dla mnie tak się poświęcił,
że świat cały tym oswobodził,
że świat cały tym gestem uświęcił.

Ja nie jestem Mu dobrym świadkiem,
wielu lepszymi będą,
ale cóż miałabym zrobić
z tą bijącą w mym sercu kolędą?


Takiej właśnie żywej kolędy

życzę wszystkim, którzy tu zaglądają

nie wątpiąc, że to puste życzenia,

bo przecież dawno już żyje w Was magia świąt!


4 komentarze:

  1. Wyciełam fragment, który stanowi również część moich własnych uczuć. Słowa są tak piękne i tak mi bliskie.
    "Grunt, że święta są gdzieś tam we mnie
    tak na co dzień- nie tylko od święta.
    Grunt, że serce przed Sercem klęknie,
    że brzmi we mnie zawsze kolęda"
    Dziękuję Ci za cudną kolędę i piękne życzenia :) Niech spełnią się Autorce i wszystkim, którzy je czytają.

    Ps. Ten piernik, to na pokusę..
    Wygląda i pewnie smakuje wyśmienicie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, uwielbiam ja piernik, uwielbiam ;)

      Prawdą jest, że gdyby święta miały trwać tylko kilka dni w roku, nie miałyby sensu... Tak się cieszę, że jak opłatek możemy przełamać te słowa i mieć pewność, że są osoby, w których również żyje Duch Świąt :)

      Usuń
  2. Bijącej kolędy i jeszcze wesołych świąt bo trwają...
    PS.. podobnie jak a yo też pozwoliłem sobie ukroić fragment Twojej kolędy :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dobrze! Kolęda- jak piernik- w samotności nie smakuje i- wbrew pozorom- dopiero dzielona staje się pełną całością :)

      Dziękuję i życzę świąt na co dzień :)

      Usuń

Nie z każdym zdaniem się zgadzam, ale z każdym się liczę :)